Vykort

Ja det har liksom blivit självklart att när jag åker till Luleå så skickar jag kort till pojkarna! Helst snabbt så att dom ska hinna fram innan jag kommer hem! Mycket uppskattat är detta och så var fallet även denna gång! Jag var mest orolig över Oliver som tyckte det var trist att mamma skulle åka igen då jag nattade han innan jag åkte.. Linus han brukar inte bry sig så mycket och har ju inte riktigt samma tidsuppfattning som Oliver på hur länge mamma blir borta..  Men så blev det inte alls den här gången.. Linus var ledsen och ringde varje kväll medans Oliver inte alls var lika ledsen som förra gången och var väldigt kortfattad i telefonen. Patrik berättade att Linus hämtat ett kort på mig och sovit med.. det gjorde ont i ett mammahjärta!!! Kändes som jag var död..  samvetet över att vara borta började spöka igen och jag fick återigen tala om för mig själv att barnen har det bra! Att Patrik kan allt minst lika bra som jag och att det faktiskt finns MÅNGA barn som ständigt slits mellan mamma och pappa.. en vecka här och en vecka där.. det är min ständiga tröst! Men idag just för en liten stund sen då jag tog en liten plockar och städ paus från läsandet och skulle bädda Olivers säng så hittar jag vykortet jag skickat under hans kudde.. PANG! så var samvetet där igen..  Vad har jag gett mig in på?? 
Men är det bättre att gå hemma och vara arbetslös? Eller ha ett jobb som jag inte helt trivs med? Är man en bättre mamma då??

Kommentarer
Postat av: Åsa

Är kanske ingen tröst... men det är klart du gör rätt å tänker oxå rätt när du skriver att va är du för mamma som arbetslös lr inte trivs på ditt jobb.... är övertygad om att du gör helt rätt nu även om det känns tungt vissa stunder å då främst då du är ifrån dina barn å din man.



Du gör det jäkligt bra, nybliven 3 barnsmamma å pluggar, inte alla som skulle klara av det!:-D

2009-09-21 @ 14:42:26
Postat av: Emma

Men lille vännen då, sa inget heller. Men det kanske inte var så märkvärdigt för honom ändå, behövde kanske bara kortet så var allt ok. Jag tänkte oxå på det när jag var borta att det kunde ha varit varannan vecka, men vi har ju oss själva närmast o det är svårt att relatera till ngt man inte vet ngt om. Gruvar oxå till nästa gång v 42 men låtsas som att jag inte gör det med förhoppning att det då går över:) Kram!

2009-09-22 @ 09:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0