Skolka!

Det var precis vad jag gjorde idag från mina egna studier! Kände redan imorse att jag inte alls var upplagd för något plugg och då är det liksom ingen mening.. Tyckte jag med gott samvete kunde vara ledig eftersom jag ska göra praktik både lördag och söndag och samma nästa helg! Det blev en tur på stan med lunch och lite shopping med Jessica och Hannah! Och äntligen kan jag få S K R I V A det! Dom ska ha en bebis!!!!!! i mars! Hoppas den ska komma på min födelsedag eftersom vi faktikt ordnade så att Maja kom på Jockes födelsedag =) Hi hi

Idag skulle Maja vaccineras men eftersom hon varit lite snorig beslutade vi att vänta tills nästa vecka..  Passade även på att byta BVC tant på pojkarna oxå eftersom vi av nån anledning fått olika på Maja och pojkarna! Hon som har grabbarna är ju tyvärr inte den mest pedagogiska och har skrämt min son för sprutor sedan 5 års kollen och vaccination så det kändes bra att vi fick byta! Vad det gäller vaccination så verkar inte vaccinet mot svinet kommit än.. Mina pojkar är ju båda i "riskgrupp" men allergi och astma så dom ska ju vaccineras bland dom första men än vet jag inte när..  ingen annan verkar veta något mer heller för den delen! Maja är för liten för att vaccineras vilket ändå känns lite läskigt då hon inte alls har ett färdigt utvecklat immunförsvar.. men men dom som bestämmer vet nog! Känns osäkert med vaccinet överhuvudtaget tycker jag men vi ska iaf vaccinera oss! (LIte som svar på din fråga kanske Stina? =)

Igår hade Oliver simskola! Dom har nu flyttat över till den stoooora bassängen och var så duktiga så! Igår fick även Linus följa med och bada. Oliver ville så gärna att Maja skulle följa med och titta på.. det gjorde hon! Somnade då vi kom in och vaknade då vi åkte hem! Så intresserad var hon! Haha

Angående mitt förra inlägg så har samvetet blivit aningen bättre! På måndagkväll då jag skulle lägga pojkarna var Linus helt förtvivlad och grät hysteriskt efter sin pappa som var och spelade innebandy! Han är nog den som gråter efter den som inte är hemma vilken av oss den än är..  Var som att hans pappa hade lämnat han till vargarna så jag förstår att det var jobbigt då jag var i Luleå..

Nä nu bygger alla familjens pojkar lego så det är väl dax för mig att röja av middan från bordet innan Maja vaknar!

Kommentarer
Postat av: Stina

Ni såg ut att ha så mysigt, blev lite sugen också på att sitta med en bebis och väninna istället för tre gröna gubbar/gubbinnor...

Men men, de är som barna de också så jag får väl vara nöjd :)

Opedagogisk bvc-tant, jo jag tror vi sett en likhet där tidigare med den vi tydligen har. Huvva!

Vill också gå simskola! Viktor har gått lek och plask med SASS i två terminer men den här terminen är deras ledare sjuk eller nåt sånt, så det blir ingen.

Då hörde vi med badhuset istället, men de har inte hört av sig GRRRRR!

2009-09-23 @ 22:53:07
URL: http://vikla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Klart vi tar de på din födelsedag! bättre present kan man väl inte få.. men då får du spara tårta till mig! =) Vill inte missa den!! =) Kram i kram!

2009-09-24 @ 15:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0