Godmorgon!

Nu var det längesedan igen! Jag har verkligen bott i mina böcker sista tiden av sommaren inför mördartentan som jag låg efter med..  Den tenta som jag trodde var omöjlig och skulle stoppa mig i min utbildning! Men i förrgår kom resultatet! VG! =) Jag är såå nöjd och stolt över mig själv och just nu känns allting möjligt!
I måndags började terminen och Maja skötte sig exemplariskt! Hon gjorde morgon halv tio lagom till våran kaffepaus! Då hann jag fixa med henne och ge henne mat tills föreläsningen körde igång. Då la hon sig i gymmet en stund och somnade sådär lagomt tills föreläsningen va slut till lunch! Nu vet ju jag också att det inte alltid kommer vara såhär lätt att plugga med en liten tjej hemma..  men man ska ju leva i nuet =) Det här sättet att läsa med småbarn är verkligen kanon! Alla föreläsningar har vi själva genom att bara trycka på en knapp möjlighet att spela in.. kan man se den på kvällen eller en annan dag när man har tid. 
Pojkarna är igång på dagis igen och Oliver är mäkta stolt över att tillhöra 5 års gruppen, och inte minst bragden att komma upp på lekstugetaket som tydligen är ett stooort steg på Skedoms förskola!

Om 1,5 vecka bär det av till Luleå. Maja och mamma kommer va med mig så den här gången blir nog min hemlängtan lite mildare, men visst kommer jag sakna pojkarna här hemma..  men det verkar vara en hel del fritid den veckan så då får vi se det som lite semester =) 

Ihelgen som va var vi på skogsutflykt med mormor och morfar! Oj vilken trevlig dag vi hade! Tittade på den stooora tv-masten och fikade i skogen. Lite bärplockning blev det oxå.. 9 påsar rensat och klart i min frys nu till kommande blåbärspajer i vinter. De 10 Liter lingon som vi plockade fick åka med mamma till syltkokning.

Ska lägga upp lite bilder sen men nu är det dax att ladda för föreläsningen som börjar om 20 min.


Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis till ett mycket bra resultat!! Kram

2009-09-04 @ 15:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0