GRRRR

Efter att nu på morgonkvisten läst Stinas blogg och blivit påmind om mitt eget samtal med Sollefteå Vårdcentral så måste jag också blogga!
Måste kanske ta det lite från början.. var ju ett tag sen igen jag skrev. Mjölkstockningen ville verkligen inte ge med sig! På tisdag, alltså tredjedygnet hade jag fortfarande febertoppar runt 40 och ONT, stort, svullet, rött, varmt och stenhårt bröst! Jag hade verkligen provat alla knep jag kunde, varm vetekudde,  dusch, massage "i rätt riktning", amma ofta ofta ofta, tömma bröstet helt efter varje amning med elektrisk pump som mina föräldrar otroligt nog lyckades jaga reda på trots att både bb och förlossning har semesterstängt. Men inget tycktes hjälpa! Helt sänk av febern inser jag att jag nog måste söka hjälp. Har googlat och läst om både nässpray och antibiotika men känner mig inte så sugen på nåt! Plus att något dumhuvud skrivit nåt om vitkål!  Ringet VC och blir såsmåningom uppringd av en vidrig dam. Hon var så fruktansvärt otrevlig och hade inte ens tid att lyssna på hela min första mening utan avbryter direkt hon hör mjölkstockning. "men då får du väl vänta dig till din barnavårdscentral, här finns inga tider!!" eehh va? men det är ju JAG som är sjuk! Inte barnet säger jag..  "Ja men du måste väl ha en kontakt med en barnavårdscentral när du har så litet barn" eehh joo men där väger och mäter och vaccinerar man ju barnen.. dom har ju inget med sånt här att göra fortsatte jag..  men kärringen gav sig inte! Vi dividerade flera minuter om vad BVC, s uppgift egentligen var och när jag med hög röst talade om för henne att jag var inne på mitt tredjedygn med 40 graders feber och inte kunde förstå vad damen på bvc skulle kunna göra åt den bad hon om att få återkomma och la på utan att jag hann svara. Kärringen ringde upp efter ett tag och gav mig en tid dagen efter.
Jag tänkte på det där puckot som skrivit om Vitkål! Hur dum får man va?? men Patrik va ju faktiskt precis på väg till Ica, äh va fan! det är väl bara att testa, fick ju ändå ingen tid på VC förrän nästa dag! Kan ju inte påstå att jag kände mig normal någonstans med ett stinkandes vitkålsblad som jag kavlat för att få fram alla safter ur liggandes i bhn. Bladet skulle bytas varannan timme och ju mer jag googlade ju mer hittade jag om denna huskur där det påstods att detta blad skulle vara antiinflammatoriskt. När jag tog bort det första för att byta tyckte jag att rådnaden gått ner men tänkte snabbt att det var inbillning.
Maja hon rynkade lite på näsan åt mammas väldoftande bröst men bestämmde sig för att äta ändå som tur va!
Jag fortsatte hela dagen och natten med denna vitkål och febern försvann i samma veva..  svullnaden, allt rött och näästan allt det hårda försvann. Helt otroligt! Så jag avbokade min tid som jag bråkat mig till och fortsatte med vitkålen. Nu är jag näst intill bra, så jäkla skönt och jag hoppas att jag inte ska råka ut för det här igen! fy fan!

I går var jag och Maja på BVC, ni vet där man mäter och väger och vaccinerar sina barn, inte dit man söker när man är sjuk.. =)  Lillgumman växer och frodas och är redan 1 månad gammal uppe i 4200g.
Passade samtidgt på att upplysa damen på BVC om att jag blev hänvisad till dom av en mycket otrevlig kärring på VC dagen innan och hon blev irriterad och undrade vad dom egentligen höll på med där nere! Hon skulle minsann gå ner och prata med dom och höra vem det var som hade ringt upp mig och fråga vad hon egentligen trodde var deras uppgift! Hahaha Roligt! Hämnden är ljuv!

Idag ska jag och Maja på stan och fika och återse kära vänner! Ursch va trist det är när folk flyttar långt bort och man sällan kan ses! Men idag ska det bli trevligt! Skönt att få komma ut lite trots att det regnar! Har verkligen inte fått mycket gjort denna sjukdomstid! Legat som en klubbad säl! Tur man har sånna underbara människor runtomkring sig!
Patrik han tar hand om hus och hem! Och när det blir som mest livat tar han hela barnaskaran och åker till mamma och pappa. I måndags trotsade han och Oliver regnet och var med i fisketävlingen på stan. Linus han fick vara hos mamma och pappa medans. Efter tävlingen åkte dom dit och fick nybakta bullar och middag vilket också skickades med hem till mig! Så härligt att man har omstänksamma och snälla människor omkring sig! ♥

Nä nu ska jag göra ett ryck! Grabbarna i huset har åkt till morfar för att montera i hop nya möbler till deras badrum som håller på att renoveras! Spännande tycker dom..

Hmm det sägs ju att små bebisar känner igen sin mamma på lukten..  om man ammar så känner dom på lukten att mamma "luktar mat" ..   Undra om Maja kommer att förknippa sin mamma med sur vitkålslukt resten av livet?? HAHAHAHA Hon ropar iaf efter det nu =)

Kommentarer
Postat av: Stina

Ha ha ha

ursäkta att jag skrattar, men din beskrivning är så himla rolig!

Usch och fy för vilken jävla kärring!!!

Definitivt samma människa vi råkat ut för, då vi pratades vid var hon också tvungen att ringa upp efter en stund. Förmodligen en inhyrd sommarbitch som ska mota alla Ollor vid dörren för att inte överbelasta vården "i onödan". Det är ju verkligen jätteofta man söker VC i onödan, herregud då tar man ju ambulans :)

Jag är tvungen att göra ett nytt försök i dag och hoppas då innerligt att bitchen är avskedad efter att din BVC-dam pratat henne till rätta.

2009-07-23 @ 10:10:19
URL: http://vikla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0