Molekyler hit och molekyler dit!

Andra dagen är avklarad dock med lite mer förvirring än gårdagen!
Idag har de  första kurserna startat på riktigt! Den första är Omvårdnadens grunder och vi har redan första dagen idag haft en väldigt intrsssant föreläsning!
På eftermiddagen startade nästa kurs igång (medicinsk vetenskap) med en lagomt virrig farbror som direkt utan att knappt presentera sig började surra om molekyler hit och molekyler dit.. natrium hir och h2O dit...  efter mycket om och men förstår vi att han pratar om Cellen..  denna eftermiddag blev för mig och många flera ett stort frågetecken och jag önskar verkligen att morgondagens lektion men mannen i fråga ska bli något klarare..  Annars kommer jag nog att behöva en personlig molekylfröken när jag kommer hem =)

Vi har också fått veta idag att dessa fältstudier och likaså kommande praktik får ordnas själv med stöd av skolan. Låter extremt lockande att vara med dig Emma! Men frågan är om jag ska offra detta suveräna tillfälle till endast 3 dagar? Gissar på att man helst inte ska vara på samma ställe under nästa praktik som då är flera veckor lång... den som spar han har! Skulle ju vara kanon att få vara på ett ställe man känner till och redan påengång kan våga sig på alla "dumma" frågor och känna sig om en i gänget =)
Men var ska jag då vara dessa 3 dagar?

Nej nu ska jag nog ta en varm dusch och knyta mig! Idag har vi iaf tagit en liten repa på stan. Dagarna är annars fullspäckade från 8.15 till 16.15. Bra tycker jag! Hellre långa och färre dagar vi behöver vara här!
Nästa vecka har vi kunnat boka om tåget och kommer åka hem redan på torsdag istället för fredag! Att komma hem ett helt dygn tidigare betyder mycket när man längtar efter sina pojkar så man håller på att spricka!
Idag har den lill* i magen också gjort sig påmind många gånger! I morse sparkade det som bara den... men än så är det så lätta "stötar" att det nästan bara kittlas! Tro vem egentligen som bor där inne?

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja du tänker nog klokt... Kanske ska du ta tillfället i akt att speja på vån under.. Då kan ju iaf inte någon längre period bli där, mkt att tänka på.

Åh vad mysigt med rörelser, blir nästan sugen..

2009-01-21 @ 09:15:19
Postat av: Bettan

Ja, det är väl pippilotta rullgardina där inne va?

2009-01-21 @ 10:40:06
URL: http://www.bettansbetraktelser.se
Postat av: Stina

Vad sägs om att börja din praktik där hela vårdkedjan börjar, på ambulansen!

Lysande idé tycker jag, att få helheten från start :)

2009-01-21 @ 15:57:15
URL: http://vikla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0