Andas ut..

Ja nu känner jag att jag kan andas ut lite.. jag har idag haft kontakt med en tjej som också kommit in! Så nu har jag någon att samåka med! Känns ju såå mycket skönare att vara två när allt är nytt! Har jobbat med den här tjejen för längesedan så det var ju lite kul att det är någon jag känner till! Verkar som att vi måste vara där hela första veckan, måndag till fredag! Men sen bär det av hemmåt! Nog länge det! En del tyckte visst att man skulle stanna de 2 första veckorna "för det sociala". Visst.. men det här är ju en distansutbildning och jag känner mig inte så laddad för det sociala.. det har ju jag här hemma =)

Idag har jag och grabbarna skottat snö på förmiddan! Linus ville helst bara åka spark så det blev några varv på gatan med den också. När vi kommit in och Linus somnat drog jag och Oliver igång det stora bullbaket! Han har önskat Vanlijbullar till sin födelsedag och eftersom det nu börjar närma sig var det bara för hans mamma att lyda! Så vi har bakat spindelmannenbullar och samtidigt passade jag på att göra lite semmelbullar. Patrik är som galen i semlor så det är aldrig fel att ha en eller annan påse i frysen som bara behöver tas fram å fyllas!

Första simskolelektionen är avklarad och den gick bra! Oliver var lite orolig innan över att han faktiskt inte KAN SIMMA! försökte förklara att ingen av barnen som är där kan det.. att det är därför dom ska gå på simSKOLA.. men han tyckte det kändes lite jobbigt att han inte kan göra bentagen samtidigt som armtagen.. När han kommer hem är han strålande lycklig och längtar redan tills nästa gång som är på tisdag! Kommer nog gå bra det här! =)

Kommentarer
Postat av: vickan

gratulerar till SSK utb!

vad du är modig.. jag skulle nog inte klara av att vara borta sådär ... men kul sedan när den är avklarad!

själv väntar jag tills den kommer hit nästa år! får hoppas på att jag fixat matten tills dess... ;)

och att jag kommer in på utb. ! OCH att kommunen tagit sitt förnuft till fånga och betalar en del av utbildningen! lycka till!

2009-01-08 @ 23:15:30
URL: http://vickkanh.blogg.se/
Postat av: jessica

Grattis till Oliver idag! Ses imorgon på kalas! Kram Hannah

2009-01-10 @ 18:55:45
URL: http://http:www.filidutten.blogg.se
Postat av: Malin

Hamnade här...

Vikken fin blogg ni har.



Ha en bra vecka!

Kram Malin

2009-01-11 @ 23:46:17
URL: http://malinmolander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0