Luleå, praktik, Lucia, julafton, när lillan kom till jorden..

Skulle kunna göra hur många rubriker som helst över december! Helt otroligt intensiv månad som lider mot sitt slut! Månaden började med en innevecka i Luleå.. Min super snälla silver mamma följde med och tog hand om Tulla så att jag skulle kunna vara i skolan i lugn och ro. När vi kom hem startade praktiken direkt på VC. Jag fick en bra och klok handledare och min praktik har varit väldigt givande! Det bästa med praktiken är nog att man än en gång blir påmind om att "jo det är det här jag vill" vilket man ibland tvivlar på i tunga stunder djupt inne i skolans litteratur..  och för att inte tala om kvällen innnan man ska iväg till Luleå. Patrik har varit pappaledig och fixat och donat med ALLT här hemma! Jag har varit totalt däckad då jag efter 17 kommit hem.. Imorgon ska jag få min slutbedömning och sedan är praktiken klar! Både skönt och lite sorgligt! Jag har ju som fått en relation med många som vi varit hos (jag har varit med en distriktssköterska och mest åkt hem till patienterna) blir något helt annat att komma hem till dom.. då är det verkligen dom som bestämmer! På avdelning är det så lätt att bara gå efter regler och rutiner.. Helt otroligt va mysigt en del gamla bor.. som att kliva till baka MASSA år i tiden! Och dom har ALLTID TID!!! dom vill bjuda på kaffe och hembakta kakor.. 
Mitt i praktiken ha vi slussas in i pepparkakeland med lussefirande på dagis..  Oliver låg vaken till 22.30 kvällen innan.. genrepet hade skett under dagen vilket skapade ännu mera spänning i lilla herr Stolts kropp =) För att inte tala om julafton!! Oj så grabbarna har väntat på julafton.. vi har bakat pepparkakor, byggt pepparkakshus, bakat lussebullar, saffransskorpor, kokat fudge och knäck ja allt sånt som brukar och sedan väntat och väntat och räknat ner dagarna..  paketen på kalendern har minskat och minskat och tillslut blev det julafton! =)

Efter Julafton var det dax för lilla Majas dop! Jag har för första gången i mitt liv gjort en smörgåstårta! =) Snälla Bettan har bakat vanlig tårta med Hello Kitty =) Massa fina presenter och myycket pengar fick hon vår lilla Majsa!

Kommade termin lär nog bli lite svårare för mig att få tid till att plugga! Maja börjar kräva mer aktivitet och det är nog dax för oss att anmäla oss till något! Kanske rytmik eller kanske babysim? Vi får se..  känns som det är först nu som det börjar ge Maja något!

Pojkarna sitter och spelar bamse Bingo på dvd. Blev en lyckad julklapp, och väldans lärorik! När man får bingo på antingen bilder, siffror eller bokstäver så vinner man en bamsesaga =)

Idag är det kallt!! brr så bull, burr så bill! Dax att göra lite nytta!


Kommentarer
Postat av: Emma

Va kul att du är tillbaka.. Även om jag följer dig via sms oxå. Det blir kanske en dsk av fru Stolt?? KRAM!

2009-12-30 @ 11:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0