Regn regn regn

Idag regnar det! Tur jag tog cykelturen med Oliver igår! Hade vi väntat tills idag så hade det ju blivit lite blött för oss!

Maja har somnat i sin babysitter! Jag fösökte köpa en vanlig hederlig babysitter då hon föddes men numera ska det tydligen vara ljud, gung å alla möjliga funktioner på dom! Hittade iaf en som jag tyckte var fin med avtagbar leksaksbåge på! Plus "durr i rumpan" Gud så onödigt tyckte jag! Varför ska man vänja henne med det? Vi struntade i att sätta i batteri och använda funktionen tills häromveckan då Patrik kom på att vi aldrig testat! Hon Älskar det! Sitter så nöjd med durret i rumpan och på benen.. slutar med att hon oftast somnar och man lätt bär över henne till sängen!

Sista veckan har vi varit lite otursförföljda! Kylen la av och vi hade en hel sjö av vatten på golvet när vi vaknade! Det innebar ju såklart att det blev både en ny kyl och en ny frys! Det stora plusset är att det blev en frostfri frys! =)  Bytet ledde också till att överskåpen inte alls passade så nu måste min händige man fixa nya med samma luckor som vi har i resten av köket! Några dagar senare gick det inte att spola på toaletten nere! När det kostade näst intill lika mycket att laga den som att köpa en ny så fick det bli en ny! Toan har krånglat förrut och både kylen och frysen var gammla så det var inte oväntat men dock så tråkiga utgifter! Nu väntar jag bara på att tvättmaskinen ska ge upp! Men sen är allt utbytt sen vi flyttade hit så då borde det vara färdigt för ett tag!


Nä dax att göra någon nytta denna regninga dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0