Lördag

Idag är hon beräknad att komma! =) För en vecka sedan den här tiden låg hon fortfarande i magen... Inte hade jag så värst ont heller, och ändå var det bara drygt 4 timmar ifrån att allt skulle vara klart! Den här tiden var vi fortrfarande hemma och höll som bäst på att lägga Linus =)
Skönt är det att ha henne här iaf och allt flyter på jättebra! Andra natten inatt som hon sovit 4 timmar, ätit och somnat om igen och sovit till morgon..  Imorse klev vi inte upp förrän halv nio =)
Igår var jag och Maja på stan för första gången! Hon verkar trivas bra i vagnen. På eftermiddagen kom BVC på hembesök, varför ödslar man egentligen tid för det när man fått sitt 3 e barn?? Jag tycker det är bra att man gör det på första barnet.. kan man nu fånga upp och hjälpa barn som inte har det bra så är ju det toppen! Men har man blivit godkända 2 gånger tidigare så varför måste man komma igen? Och varför måste man sitta och gå igenom att barnet ska åka bakåtvänd och när man ska byta stol och att det är viktigt med kroppskontakt mm mm mm när det är ens 3 e barn? Ja ja jag kände mig faktiskt lite irriterad så bara för det fick hon inget kaffe och äppelpaj som planerat utan hon fick nöja sig med en isglass. Äppelpajen blev mycket mer passande på kvällen då vi fick fotbolls och badgäster =)
Det blev sent för pojkarna igår men dom sov igen det imorse så då gör det ju inget!

Idag har vi varit på Rödstaringen och badat och myst i solen! Härligt! Maja hade det så skönt i vagnen i skuggan och sov igenom hela besöket.
Hemma igen kom Bettan på inspektion och hade med sig fin fina presenter! =)
Jessica och Hannah kom ju också och uppvaktade Maja här i veckan med världens största blöjtårta och massa annat fint! Hon blir bortskämd våran Tulla-Maja!

På tal om Tulla-Maja så tycker jag för var dag som går att hon faktiskt ser ut som en riktig Tulla-Maja..  men Patrik är inte helt överens om det! Men det tål att jobbas på =)
Vad tycker ni??

Nu ska jag ge gummsan lite mat! Lägger in lite bilder sen under kvällen! Ska se var Oliver är också, han är ute med cykelgänget på gatan =)


Kommentarer
Postat av: jessica

kan bara instämma!honären Tulla-Maja! Tack för idag och igår! =)

2009-06-27 @ 20:14:40
Postat av: Stina

Eftersom vi själva har en Tulla-Maja, som visserligen också kallas Fis-Lisa-tula-maja-ping-pong, så tycker jag så klart att det är supergulligt :) Och det ser hon ju sannerligen ut att vara:)

2009-06-28 @ 00:35:10
URL: http://vikla.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja Stina har er lilla tjej såå många namn så vore det ju nästan löjligt av Patrik att inte godkänna ett litet Tulla =) Hi hi

Problemet är att Patrik tänker på en tjock otrevlig finsk tant när han hör Tulla-Maja så jag måste jobba bort den bilden ur hans huvud =) Hur man nu gör det? Förrutom att kalla vår lilla goding för det hela tiden så att han ska tänka på henne istället =)

2009-06-28 @ 09:11:25
URL: http://frustolt.blogg.se/
Postat av: Nanna

Nu har jag missat nåt här, ska hon heta Tulla-Maja? Visste inte att det var ett namn men nu måste jag ju suga på det ett tag och komma fram till vad jag tycker :)

2009-06-28 @ 20:25:53
Postat av: Camilla

Ja sug på den Nanna! =) Började kalla henne det på skoj.. men ju fler dar som gått så ser hon ju ut som en Tulla-Maja.. men jag har ju inte ensam bestämmanderätt så det blir nog svårt att få igenom!

2009-06-28 @ 20:31:11
URL: http://frustolt.blogg.se/
Postat av: Åsa

Själv gillar jag Tulla-Maja... men det kan ju bero på att Dennis å jag hade det som flrslag då Gry va i min mage:-)

Vet 2 st som heter det, hon på radio + en liten tjej på 1 år.

2009-06-28 @ 22:17:09
Postat av: Frida

Jag måste nog hålla med Patrik där. Tulla-Maja kan vara ett gulligt smeknamn, men inte mer än så. Vi kallar Moa för Moa-Lo när vi känner för det, det går bra även om hon inte är döpt till det.

2009-06-29 @ 08:13:33
Postat av: Camilla

Nu är Patrik helnöjd Frida! Äntligen någon som håller med han! Han säger oxå att det är ok som en smeknamn men inte ett namn att döpas till!

2009-06-29 @ 08:48:50
URL: http://frustolt.blogg.se/
Postat av: Nanna

Hmm...även om du vet att jag nästan alltid är på din sida så måste jag erkänna att jag håller med Patrik, du kan ju ändå alltid kalla henne det om du vill, det har han ju sagt ok till ;)

2009-07-01 @ 19:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0