Jag har ont i tanden mamma!

Sa Oliver häromdagen när han bet i en gurka! Å nej! Tänkte mamma..  inte kan väl Oliver 5 år gammal ha sitt första hål?? Jag som faktiskt tycker att vi ÄR noga med tandborstningen! Sa till Patrik att vi nog var tvungen att ringa tandläkaren på måndag för en koll..  men efter vår egen lilla koll i Olivers mun upptäcker vi ju att tanden är lös! Och efter att hans fingrar varit i munnen gång på gång under en timme så är tanden väääldigt lös! Innan kvällen var slut så var tanden borta! Och man ju verkligen säga att tanden var långt borta, nere i magen! En ledsen men ändå stolt pojke undrade hur nu tandfén skulle kunna komma under natten och förvandla hans tand?? Kan hon förvandla den nere i magen mamma? Hmm njaa det blir ju lite svårt.. ska ju förståss vara om han sväljer en peng också! haha
Vi ställde fram ett glas till tandfén och skrev en lapp om att Oliver faktiskt har tappat sin första tand med att den råkade hamna nere i magen om hon möjlighvis skulle kunna göra en förvandling ändå utan tand! Och trott eller ej!!! Det funka! På morgonen låg där en guldpeng i glaset! Fantastiskt! =)

Igår hade vi främmande hela dagen lång! Trevligt! Vi var på stan en liten sväng och barnen kikade lite i parken. Sen åkte vi hem och fikade, körde fyrhjuling och så småningom fixade vi middag! Skönt att det inte regnade igår!

Nu ska jag åka till frissan! Hon har semester, men skulle jobba lite idag! Tur för en långhårig som jag!

Ha en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0