Första dagen i LULÄ är avklarad! Jååå

Ja då har man klarat av den första dagen som nybliven student! Oj vad fullspäckad man är med information! Men mycket positivt har hänt under dagen! Gårdagen var fylld av ångest över att åka! Hade det inte varit för P som pushade iväg mig har jag nog fortfarande varit hemma i Sollefteå! Gick ganska skapligt att sova på tåget och väl framme hittade vi direkt till vårt hotell. Vi käkade en snabb frukost och begav oss till skolan.. framme i god tid! Skönt!
Uppropet och infon var allmän för alla nya elever på skolan men sedan gick vi i väg till våran instution där vi samlades tillsammans med röntgensköterskorna och sjukgymnasterna. Vi är 77 antagna sjuksköterskor av 597 sökande..
Under dagen visade det sig att många många precis som jag har små barn hemma och endast är ute efter "det som måste göras" och sedan så snabbt som möjligt få åka hem till sin kära familj! Någon hade ett 7 månaders barn hemma och en annan ett barn på 1 år. En tjej till i klassen är gravid med en liten kula på magen men hade absolut inga planer på något uppehåll i studierna (tror man måste vänta och se vad man får för sorts barn innan man kan fundera över det) men för mig kändes det bra! Jag kände mig inte alls sådär som jag trodde.. att jag som gravid och småbarnsmamma inte skulle passa in.. men så blev det inte alls!

På fredag åker vi hem över helgen och sedan ger vi oss av igen på söndagnatt. Kommer att bli 2 st hästveckor men sedan är det gjort! Tydligen är det 2 ganska stora kurser vi startar med nu och mycke info vi behöver få för att all teknik mm ska kunna flyta på bra när vi väl är hemma! Efter dessa 2 veckor ska vi vara hemma i 4 veckor och sedan tillbaka i 2,5 dag. När det är gjort är det endast en sväng kvar på ett par dagar på hela den här terminen, så precis som utlovat blir det 4 resor/ termin. Tentor kommer vi få göra på lärcenter hemma och sedan sker allt via datorn.
Så idag finns det hopp! Igår kändes allt svart och det kändes som jag såg pojkarna för sista gången då jag var upp och pussade på dom en sista gång innan jag åkte.. Tror det här är nyttigt för alla parter! Det är bra att man ibland får längta efter varandra! Men ack så jobbigt detdär "hejdå" är.

Hela veckan är det nollning och aktiviteter på kvällarna vilket inte ens hälften var intresserade av! När man ska läsa på distans är man ju liksom inte ute efter detdär studentlivet på samma vis.. inte jag iaf.. Inga kändisar har vi sett heller! Verkar bara vara jag och Alexandra från våra trakter.. eller som luleåborna sa "jaha ni kom från grannbyn sådär 50 mil bort" dom har ju en för underbar dialekt här! Tänker på Idol och stjärnor på is Marcus när jag hör dom =)

Just nu sitter jag i sängen på hotellrummet... vi bestämde oss för att inte göra någonting alls idag! Efter en natt med dålig sömn och en dag full av nyheter kan det vara skönt att slappa i sin ensamhet. Vi har alla affärer rakt utanför, kan nog se HM och Åhlens genom fönstret.. men det får vi ge oss på sedan.. ska ju faktiskt vara här hela veckan! Jag har just tagit ett varmt skumbad och nu ska jag se tv och äta kexchoklad mmm Finns relax med pool och bastu här också som man självklart måste utnyttja minst en gång innan man checkar ut, men det får också bli en annan kväll!
Imorgonbitti är det frukost som gäller klockan 7 och sedan en ny dag på Luleå Tekniska universitet!

Förresten! Inom några veckor här ska vi ut på 3 dagars fältstudier.. Skolan placerar ut oss i vår egen kommun där de ordnat platser! Jag hoppas på avd 17! =D

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad duktig du är!!

2009-01-19 @ 20:11:18
Postat av: Stina

Jag instämmer!

GUD så duktigt gjort av dig,

Stort Lycka till!

2009-01-19 @ 20:33:09
URL: http://vikla.blogg.se/
Postat av: Stina

Instämmer!

GUD så duktigt gjort av dig!

Stort LYCKA TILL!

2009-01-19 @ 20:34:46
URL: http://vikla.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja kan bara hålla med mina systar, du är skitduktig!! Nu behöver jag bara vara nervös för Jenny som åker inatt till KS.. Du är varmt välkommen på fältstudier med mig (om jag får bestämma:)) Kram!

2009-01-19 @ 20:51:03
Postat av: Bettan

Härligt att det känns så bra! Plugga på nu och inga gymnasiefasoner! (öööh ska vi dra hem och dricka te istället?) Fortsätt hålla oss fans uppdaterade :)

2009-01-19 @ 21:40:01
URL: http://www.bettansbetraktelser.se
Postat av: jessica

va kul att allt går bra! du är säkert saknad hemma men jag håller med om att de är nog nyttigt för alla att få sakna lite. Vi ses till helgen!

2009-01-20 @ 12:02:04
URL: http://http:www.filidutten.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad snälla alla är som tycker jag är duktig! =)

2009-01-20 @ 21:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0