Jul och jobb

Ja nu är väl julen nästan förbi... Nyårsafton kvar på onsdag. Våran jul har varit bra! Tyvärr finns inga bilder från vår lilla jualfton i Östersund då vi klantigt nog hade glömt kameran, men vi hoppas att någon av de andra som hade kamera ska skicka hit lite bilder snart. Oliver genomskådade tyvärr Östersundstomten med att redan i hallen skratta och berätta för sina kusiner att dedär minnsann är farfar som klätt ut sig och att alla tomtar med mask är utklädda! Jag fick lite panik och undrade hur det skulle gå här hemma på julafton? Inte vill man väl att sin son inte ens fyllda 5 år redan ska genomskåda tomten!? Oliver hävdade starkt att det RIKTIGA tomten faktiskt fanns i Sollefteå och inte alls hade någon mask! Han menade då tomten som han träffat och lämnat önskelistan till på skyltsöndan här hemma i stan. Vi visste ju att just den tomten brukar "extraknäcka" lite som tomte men eftersom vi har vår "obligatoriska" tomte som kommer så hade vi inte brytt oss om det vilket jag nu ångrade bittert! Men efter ett litet samtal till pappa så löste sig allt och vem var det inte som dök upp här på Roddarvägen 9 på julaftonsmorron? Även om han nu kom alldeles för tidigt motför avtalad tid och familjen Stolt inte ens hunnit klä sig så var det iaf den absolut RIKTIGA tomten! Han kikade in på oss genom köksfönstret innan han kom in och julen var räddad!
Frampå eftermiddagen åkte vi till mormor och morfar för att fortsätta julfirandet. Efter Kalle och massa julmat åkte vi tillbaka hem till oss för att ge oss på klapphögen under granen som den RIKTIGA tomtens nissar kommit med under natten =)

På juldagen började det sanna h-vetet med att jag då skulle jobba 3 dagar i rad! Lugnt tyckte jag! Visst 2 avdelningar är stängda men det gick ju så bra i sommras så det går nog bra! Bra och bra.. Landstinget höll nätt å jämt på att ta död på mig då jag knappt visste hur jag tog mig till bilen och hem efter arbetsdagens slut! Ingen rast och ingen vila på hela dagen! La mig i soffan helt däckad då jag kom hem! Efter lite middag somnade jag igen i soffan och sov där resten av kvällen! Vaknade till vid 22 då Patrik tyckte det var dax för mig att förflytta mig till sängen, kräktes som en gnu och somnade sedan om igen i sängen! Sov hela natten och konstaterade då att jag sovit över 12 timmar! Upp och i duchen för att påbörja en ny arbetsdag. Dagen blev bättre då det direkt på morgonen ringdes in extra personal.. På lördag var det skönt att gå hem för att vara ledig i 4 dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0