Oj vad jag kommit av mig!

Ja jag har kommit av mig på det här med bloggandet! Hmm vad har hänt sen sist? ...... visst kan man skylla demensen på amningen? =) Jag har iaf hunnit med 2 sundsvallsresor den här veckan.. en med mamma  och Maja där vi hade målet: BRÖLLOPSKLÄDER! Det gick ju strålande! Både jag och mamma hittade! =) Ganska snabbt dessutom! Och jag behövde inte ett 4-mans tält som jag trodde utan klarade mig med endast en 2-mans =)
En till liten tripp blev det i fredags med Patrik och barnen. Pojkarna har sparat och sparat och räknat och räknat till en leksak, en bil med husvagn och nu var det äntligen dax! En regning dag hade vi lovat att det skulle bli lekland och barnenshus och i fredags tyckte Oliver att det verkligen var dax! Jag och Maja gick en liten snabbis och köpte några små plagg på name It och på HM.. kul med dom affärer som inte finns här..
Lekland blev lite av en besvikelse då det var hur mycke barn som helst (hade man ju egentligen kunnat räkna ut, sommarlov och dåligt väder). Men det har varit ganska dåligt överhuvudtaget sen dom bytte ägare, innan fanns det absolut inget att klaga på! Men sist vi var låg det tjocka damm korvar lite här å där.. så fruktansvärt ostädat! Och har man då en son som vi med allergier så är det inte så kul =( Självklart klagade vi men blev hänvisade till chefen på måndag. Patrik ringde upp chefen när måndagen kom, han beklagade och skickade lite fribiljetter. Den här gången var det mer städat men väldigt lite personal! En stackare som fick sköta allt!  Hörde också av folk som var där förra veckan att dom fått kall mat.. Jättetrist att det blivit så! Vi som alltid varit jättenöjda med Drakborgen.. men men det är väl sånt som vuxna märker.. barna dom lekte på!
Efter lekland var det dax för barnens hus. Barnen gick stolta in med sin stooora pengapåsar då inte ens alla pengar fick plats o deras börsar.  Linus var så nöjd över sina pengar att han i bilen övervägde att strunta i leksaken om han var tvungen att lämna ifrån sig den.. till vår stoooora besvikelse var just den bilen med husvagn slut! nej, nej, nej! som oliver längtat och sparat! Vi ringde varje leksaksaffär i hela sundsvall men den fanns inte någonstans..  Helt förståligt hade vi kunnat ha grin hela vägen hem, men icke! Oliver tyckte det var helt ok att åka hem tomhänt och köpa den i östersund en annan dag istället..  helt otroooligt vad dom kan ibland!

Jag har också hunnit ha mina 2 studiekamrater här på fika och beskådning av Maja..  Men hon var ganska tråkig som mest bara sov! Lite planering inför studierna hann vi också med och snart kör det igång! Alldeles för snart tycker jag eftersom vi alla 3 har en tenta att göra nu i augusti..  och dom här stackarna som jobbar heltid.. fast jag har väl å andra sidan mitt heltidsjobb med mina 3 barn här hemma =)
Imorgon börjar Anna på avd 17 så hon får det nog bra!

Igår var det svensexa för brorsan! Så var det någon som uppmärksammade "finn ett fel" i frälsningsarnmens kör under "han har öppnat pärleporten" på stan igår? En man ikläd bikini och hockeyhjälm med larm.
Eller var det någon som försökte sälja en banan, morot, tampong eller tvättsvamp till dig på stan igår?
Eller såg du en konstigt man 38 meter upp i luften uppe vid Hullsta i en korg på en kranbil som på vägen upp putsade fönstren? 
Eller kanske uppmärksammade du något i luften bortmot Långsele i går eftermiddag? Någon som segelflygde? 
Eller var det kanske någon som störde och levde om på krogen igårkväll?
Jo då var det min käre bror! Dom verkar ha haft en bra dag! Dock inte riktigt lika galen som arbetskarmraternas svensesxa i Umeå men..  Patrik sover fortfarande så jag har inte fått någon fullständig rapport! Jag gjorde då min del i det hela med att förbereda allt inför grillning, dukning och bak av annanaspaj till efterrätt. 

Idag ser det ut att bli finväder! Iaf just nu! Måste vi passa på att vara ute!! Lite solljus blir skönt efter alla dessa regndagar!

Nu ropar Maja på mjölkkossan! Återkommer kanske under dagen! Dax för mer bilder tror jag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0