Jag är tillbaka igen!

Dagen till ära så är jag tillbaka i bloggvärden! För exakt 2 år sedan och 28 min (just nu) så föddes Linus! Så idag har det såklart varit kalas! Inte nog med att vi har kalasat så har vi också hunnit med att äta ute med våra godavänner och sedan förflytta oss ner på stan för att träffa Tomten själv i egen hög person! Oliver hade gjort en fin önskelista som han lämnade också talade han om för tomten att det var statoil tankbilen som stod högst upp på listan. Oj oj vilken nedräkning vi har här hemma.. "hur många gånger till ska jag sova innan tomten kommer?" Det började Oliver fråga redan i september då Ikea som bäst höll på att klä sina julgranar! I September ja.. Då var vi till Kreta! Underbart skön vecka hade vi! Inga måsten utan bara leka, bada, äta gott och ägna oss helt och håller åt varandra.. det tror jag vi lever på länge till =)
 
Den sista augusti gick mitt vikariat ut vilket kändes jättetråkigt.. jag som trivts så fantastiskt bra hade verkligen hoppats på en förlängning! Men jag har som blivit kvar ändå! Har fått jobba allt som fattats och när det inte blivit heltid har jag för första gången inte kunnat hitta en bra anledning nog för att inte ta tag i matte kursen.. Så för några veckor sedan gjorde jag sista provet och det har gått jättebra! Matteläraren har av någon mystisk anledning fått för sig att jag är världens mattesnille och tipsade om att fortsätta med matte c.. herregud.. han skulle bara veta hur vi (läs Patrik) slitit här på kvällarna.. Han har verkligen fått kämpa som en hungrig hyena för att få in alla dessa hemskheter i hjärnan på mig! Utan han hade det absolut inte gått! Jag är och förblir inget mattesnille och är väldigt nöjd över att detta nu är över! Väldigt lägligt gjorde jag klart kursen då en arbetskamrat blev sjukskriven vilket gav mer jobb till mig så just nu går jag en del på hennes schema.


Har länge varit sugen att börja blogga igen så vi får väl se hur länge det håller i sig =) Har rensat lite i bloggen nu och börjar som om på nytt! känner mig ganska stark igen.. Har svårt att säga att vi nu lärt oss att "gilla läget" men vi har accepterat läget och hittat en vardag igen! Nä nu ska jag borra ner mig i soffan! skönt! Har varit en lång dag! Blir spännande att se om någon hittar hit igen =0)

Kommentarer
Postat av: jessica

Va kul att se dig blogga igen! Tack för en trevlig söndag och vilken tur vi kom ut igår. den där promenaden behövdes! =)

2008-12-02 @ 10:39:43
URL: http://http:www.filidutten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0