Hemma igen!

Ja då var vi hemma igen och helgen har swichat förbi! Veckan i Lulä har gått bra! Mycket tack vare min kära mamma som tagit hand om Maja! Många låånga promenader har det blivit för dom..  som tur är har Luleå bjudit på sol nästan varje dag. Maja har inte alls varit pigg på att äta ur flaskan det jag pumpat.. hon suger ju inte på napp heller utan myser helst hos sin mamma.. Men det har ändå gått bra! Vi har inte haft så långa dagar så det har löst sig ändå! Anna har varit säker bakom ratten då Maja varit hungrig! =) Måste vara något särskilt med Luleåluften! Tror aldrig jag kommit hem frisk! Blir alltid förkyld då jag är där! Ena gången värre än den andra! Haft ont i bihålorna men jag tror det är på väg tillbaka..
Gud så tiden går fort! Lilltjejen bara växer och växer.. många fina kläder har vi fått stoppa undan.. 
Idag har jag och Maja myst en lååång stund efter middan..  funkade aldrig så bra att ligga och amma pojkarna men med Maja går det hur bra som helst och det är så otroligt mysigt! Kommer ofta på mig själv med att njuta på ett helt annat och mer avslappnat sätt med Maja än vad jag gjorde med pojkarna och då särskilt Oliver..  Ursch så mycket tid och energi man slösade på oro!
I fredags då jag kom hem hade Patrik fixat som vanligt då jag varit borta.. måste faktiskt få skryta över min man när det gäller att fixa! Han hade handlat, strykt och hängt upp gardinen i sovrummet som jag inte hann med, skurat ugnen, köpt mitt favorit godis på videoteket och köpt 10 röda rosor =) Pojkarna hoppade på bron när jag klev ur bilen, så visst känner jag att längtan är ömsesidig, Underbart!

Igår var vi på stan och inhandlade lite vinterkläder som fattades.. Oliver har växt ur nästan allt och Linus den stackarn han får ärva av brorsan..  Men som tidigare sagt.. det gäller att passa på medans han inte bryr sig! Oliver hade Didrikssons ytterkläder i fjol och han var nästan aldrig blöt så vi kör på det i år igen! En av årets färger var turkos som jag tyckte var såå fin! Oliver också för den delen..  men i Luleå förespråkade man mest rött och svart.. gav upp och till min stora glädje fanns rätt overall med rätt färg på Garn, väv och inplock i lilla Sollefteå =) Varför envisas med att handla i större städer?
En ny Halvan bok inhandlades också på leksaksaffären.. "här kommer bussen" så nu fattas bara en bok i samlingen! Verkligen böcker att rekomendera!

Idag söndag har vi varit ute nästan hela dagen! Så otroligt skönt väder idag! Har fixat höst med ljung och granris och en ny lykta. Patrik har fixat i garaget och klippt gräset. Oliver har varit och lekt hos Lukas och Linus och Maja har varit ute med oss.
Tacos till middag och sedan har frun i huset bakat morotskaka som jag lovat Oliver och kladdkakemuffins! Synd bara att efter gofikat, dusch och läggning började ensam mamma söker och sen hamnade jag här..  vilket innebär att köket ser ut som ett bombnedslag som jag måste ta tag i! På tal om ensam mamma söker.. undra varför jag egentligen ser det? Den lilla ljusa tjejen är så jäkla pinsam..  stackars barn!

Nej dax att röja i köket och frysa in det som blev kvar av baket! Mycket hamnade i barnens magar och lite inne hos grannen =)
Själv försöker jag hålla in men det går inte så bra =( Hur länge är det egentligen ok att skylla på att man fått barn?? Och det där med att amma och bli smal?? Tror inte det funkar på mig..  allafall inte när man äter godis och gosaker stupiett! Vägrar att köpa massa nya kläder när jag har en hel garderob full! Sådeså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0