Tystnad

Ååå vad skönt! Det är alldeles tyst i huset! Eller helt tyst är det inte! Lasse sjunger för mig! Är lite ledsen över att han inte verkar ska göra en enda spelning i sommar förrutom den han gjort på peace and love festivalen!
Patrik och killarna åkte i väg en sväng och lilla Tulla sover.  Fy vad grabbarna tjaffsade imorse.. dom är verkligen inne i en retperiod och man kan inte ens säga vem av dom som är värst! Gissar på att det är en kombination av någon sorts trots, en inkräktare i familjen (dock omtyckt men ändå en stor förrändring) och längtan efter dagis.. särskilt av Oliver..  Fast Oliver har kompis varje dag så blir det väl inte riktigt samma sak som att gå på dagis med alla rutiner som hör till. Han är en riktig "dagisunge"! Jag som försöker korta ner dagarna och hämta tidigare så ofta det går.. uppskattas inte alltid av herrn..
Idag har han varit hos Ida, men så fort han kommer innanför dörren måste han börja retas med Linus! Suuuuck! Undra om man kan köpa lite tålamod  någonstans?????

Fortsätter det att flyta på med Maja så är tanken att jag ska försöka plugga vidare i höst! Det som ställer till det är de obligatoriska träffarna när vi har lab, då är det inte så lätt att ha med henne. I nästa kurs ska vi t,ex odla med bakterier och det hör man ju själv att det inte funkar att ha med ett litet spädbarn. Men.. Vad är problemet? Hon har ju en pappa! Japp, men han har ingen bröstmjölk =( så problemet är så länge jag ammar..   men nu är det inget problem längre tack vare min snälla och hjälpsamma mamma! Hon ska ta ledigt och följa med som min barnflicka =) Vi har bokat en lägenhet på vandrarhemmet där vi brukar bo så får hon och Maja vara med varandra när jag är i skolan.. och krisar det får dom komma ut till skolan och tanka =) annars funkar det bra att pumpa.
Känns liite tufft... men helt klart värt ett försök! Att kunna plugga utan studielån lockar! Att hänga med mina studiebrudar lockar! Och att spara hur mycket dagar som helst av föräldradagarna och kunna vara helt ledig varje sommar under studietiden lockar!  kan ju inte mer än inte gå.. och då får jag väl ta ett uppehåll då isf!
Känner mig inte alls sugen på allt spring den här gången vi fått barn! Känner inget behov av mammafika, babymassage, babyrytmik osv osv,...  allt det där har jag ju redan gjort 2 gånger och jag har ju redan "mitt" varför stressa runt? Är nöjd som det är och prioriterar lite mer lugn och ro den här gången! Har ju dessutom 3 killar till här hemma =)
Kan tänka mig att gå någon gång på babysim..  det tycker jag är mysigt!

Nej nu ska jag ta en liten prommis  med Maja..  kanske måste gå och köpa lite gotta? Gick ju faktiskt igenom årets besiktning hos tandläkare Göran förra veckan så det borde jag vara värd =) Sen att jag åt godis igår, i förrgår, dagen innan och dagen innan det och eventuellt dagen innnan det hör ju inte hit ;0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0