Bara 1.5 dag kvar nu!

Ja då var onsdagen också avklarad! Det kändes tungt i morse... inte ens den lyxiga hotellfrukosten med färsk pressad apelsinjuice bland annat kunde lätta upp känslan av att åka tillbaka till skolan och molekylmannen.. Men det gick bättre än väntat! Hjärnan var något mera med nu när det var morgon och inte den absolut sista lektionen på dagen som igår.. Jag visste att en annan lärare också snart skulle komma in i kursen vilket han också gjorde andra lektionen imorse i samma ämne.. Precis som jag hoppats hade han ett helt annat sätt att förklara och lära ut vilket gjorde att det klarnade en aning.. Har googlat lite och sökt lite egen info nu ikväll och då klarnade det yttligare en aning.. Kanske kan boken också göra sitt när det kommer i mina händer..

Annars har vi haft föreläsning idag igen och lite allmän information om saker kring skolan och programmet. Studievägledaren informerade om hur det går till om man vill ta studieuppehåll och tankarna började snurra i hjärnan på mig fast jag lovat mig själv att inte fundera så mycket mer på det just nu.. det är alltså helt ok att ta ett uppehåll efter första terminen men då blir det ett uppehåll på 2 terminer eftersom det endast är kursstart i distansstudierna på vårterminen.. En och annan barnvagn och faktiskt en i min klass har en liten bebis med sig nu och då som gnyr lite i våra föreläsningar. Samtidigt är ju frågan om man verkligen ska plugga när man har en så liten gosig bebisluktande varelse i sina händer och dessutom 2 härliga storebröder som kanske mer än någonsin behöver sin mamma och pappa.. jaja det är inget jag behöver bestämma idag! Huvudsaken jag bestämt mig innan termin numer 2 börjar.. jag kunde tydligen meddela så sent som samma dag terminen startar. Ett annat alternativ är ju att läsa någon enstaka kurs under mammaledigheten.. jaja nog om det.. är längekvar! =) Nu ska jag först och främst koncentrera mig på dessa celler och allt annat och se till att klara det!

Har just badat och ligger nu nerbäddat! Det är alltid på kvällen som längtan efter pojkarna är som värst! Dagarna är det så fullt upp att dom flyter liksom på ändå.. Vi tog en liten sväng på stan när vi slutade! Harmonerar inte alls bra att komma till en sån här trevlig shopping stad när man just blivit student! Tur jag växer, då känns det inte alls särskilt lockande att köpa kläder! Har däremot handlat en del till dom där hemma! Trodde väl aldrig att jag självmant skulle köpa ett nytt Tv-spel till Oliver.. men när jag såg spelet med Blixten och bärgaren kunde jag inte hålla mig! Det är nog det där dåligasamvetetöveratthalämnatsinabarn som talade!!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Försök att inte ha dåligt samvete (även om det kanske inte är så lätt) Du är väldans duktig!

2009-01-22 @ 13:48:41
URL: http://www.bettansbetraktelser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0