VAB

Idag blev det inget jobb för mig! Tyckte Linus var lite hängig redan igårkväll men tänkte inte så mycket på det.. trodde mest han var trött.
Inatt har jag stökat på.. varit upp och tagit alvedon, haft ont i bihålorna och huvudet! Men hade ingen tanke på att inte jobba idag fast att det inte alls skulle skada med en vilodag! Men då Patrik kommer ner tidigt i morse med en glödhet Linus med nästan 39 i temp så förstod jag att jag visst skulle vara hemma! Får alltid så dåligt samvete när jag av någon anledning måste vara borta från jobbet..  men men det är väl så när man har barn! Och peppar peppar så ska vi nog inte klaga! Såg på försäkringskassans hemsida idag att vi tillsammans utnyttjat 5 VAB dagar tillsammans på pojkarna under hela 2008.,
Linus har varit hängig och mest legat i soffan idag och sovit till och från och tittat film. Jag har också vilat efter en dålig natt och sedan har jag bakat en toscakaka och pepparkaksmuffins! Luktade riktigt juligt i hela köket då de var i ugnen! Jätte lätta att göra och goda! Absolut att rekommendera!

Hoppas vi ska få en lugn natt nu och att inte febern ska stiga på Linus, Han hade 39 nu då jag la han. Går shalakansfeber på dagis så vi får väl bara hoppas att det inte är det han fått! Det har vi aldrig haft förrut. Så typiskt att han skulle bli dålig nu, vi som ska iväg imorgon.. men blir det värre så stannar jag hemma. Pappa är ledig imorgon så det är han som ska vara med Linus. Skulle han ha närmare 40 grader då så skulle nog pappa ringa telefonen het.. det är tydligen något alldeles speciellt med barnbarn.. iaf när det gäller mina föräldrar. =)

Fick tag på strumpbyxor idag (i den där speciella modellen) så nu är kläderna klar inför morgondagen! Plötsligt blev allt i klädväg så besvärligt..  var ju inte alls planen =)


Lägger in en bild på de färdiga muffinsarna med recept!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Det är kanske muffinsarna? ;)

2008-12-15 @ 19:47:32
URL: http://www.bettansbetraktelser.se
Postat av: camilla

ja jag tror det jag oxå! Goda var dom! =)

2008-12-15 @ 19:51:16
URL: http://frustolt.blogg.se/
Postat av: Stina

Usch vad trist att ni är sjuka.

Kom ihåg bara att ingen är oumbärlig på jobbet,så skippa det dåliga samvetet!!

Vi finns för våra barn i första hand eller hur:)

Värsta moraltanta jag låter som då. Jag menar bara att man inte ska behöva ha dåligt samvete för att man är hemma med sjukt barn...

2008-12-15 @ 22:43:01
Postat av: camilla

Jag håller absolut med dig, självklart ska man inte behöva ha det där samvetet.. Hur som helst är ju barnen alltid viktigast! Men konstigt nog så får jag alltid en sån där "dålighets känsla" i mig då jag ringer mig sjuk! Måste försöka träna bort den!

Nu muttrar Patrik om att jag borde göra ett nytt inlägg och berätta att jag just nu ligger nerbäddad i sängen med datorn och att han står här och viker tvätt! Det är SÅÅÅ synd om han =)

2008-12-15 @ 22:55:33
URL: http://frustolt.blogg.se/
Postat av: Stina

Ha ha ha,

det låter som om vi har en hel del gemensamt :)

Vi borde inte bara låta barnen träffas utan även karlarna så de kan älta vad jobbigt det är att sköta hushållet!

2008-12-16 @ 20:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0