Jobbdag!

Idag har vi alla i familjen Stolt haft en lång (för många vanlig) arbetsdag! Barnen har varit på dagis från 7-16 och vi har jobbat! Våra barn har alltid gått 15 timmar i veckan då vi lyckats knåpa ihop tiden med att jag har lediga dagar på veckan för att jag jobbat helg och att vi lämnar dom sent när jag jobbar kväll. Så dessa 7-16 dagar är ganska sällsynta vilket vi givetvis är glada över! Oliver dock han undrade varför han redan skulle hem då jag hämtade dom i dag strax före fyra!? Jag ser det som positivt att han trivs! =) Oliver är verkligen en "dagisunge" Mamman i familjen var däremot sliten efter arbetsdagen och har just sovit gott en timme i soffan! =) Ändå hade vi det riktigt lyxigt idag och blev bjudna på älgmat hos mamma och pappa! Väldigt uppskattat av oss alla! =)

Imorgon är det jobb igen men sen är jag ledig på fredag! Då ska jag och mamma åka till Jamtlis Julmarknad i Östersund! Har stora förhoppningar och tror det blir mysigt! Förstår inte att jag aldrig tagit mig dit fast jag och P bodde där ganska länge innan Oliver kom! Helgen ska jag tillbringa på jobbet men sedan är jag ledig i nästan en vecka! Då är planen att det ska bakas julkakor! Pepparkakshus ska byggas (vilket är pappans huvuduppgift) knäck och annat julgott ska också fixas! Klapparna är helt klara nu till bröderna bus vilket känns skönt! Men dessvärre har jag inte allt för många bra ideér om de vuxnas klappar! Storebror önskade sig ett tv-spel och en ny bil... så vad är egentligen problemet? Han gav ju faktiskt två alternativ?! =)

Klappen på jobbet har förresten hittats! Den bestod av en söt liten tomtepojke som ligger ner på sidan och ser snygg ut! Har absolut ingen aning om vem som köpt den till mig! Men söt var han!
Nej nu ska jag försöka mig på att se lite tv.. något ryck i hemmet blir det inte denna kväll! Det sparas till morgondagen! Oliver har gympa imorgonkväll så då kanske jag är hemma och grejar lite då pojkarna gympar!

Adjöken adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0